Powiatowe Centrum Edukacyjne

im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku


Godło Polski

Powiatowe Centrum Edukacyjne

Powiatowe Centrum Edukacyjne

Matura próbna od 3 do 8 marca 2021r.

Proszę wszystkich maturzystów o zapoznanie się z harmonogramem próbnej matury oraz wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa.

Egzaminy próbne odbędą się w dniach od 3 do 8 marca br.. Uczeń na egzamin przychodzi najpóźniej o godzinie 8.30, przynosi własne przybory, zgodnie z wcześniejszym komunikatem dyr. CKE.

Proszę o szczególne zachowanie środków bezpieczeństwa-obowiązkowe maseczki i dezynfekcja rąk.

PRÓBNY EGZAMIN MATURALNY 03 -08 marca 2021r.

JĘZYK POLSKI -POZIOM PODSTAWOWY 03.03.2021(środa )

09:00 – 11.50 Egzamin z języka polskiego na poziomie podstawowym (170 minut)

PRÓBNY EGZAMIN MATURALNY 03 -08 marca 2021r.

JĘZYK POLSKI -POZIOM PODSTAWOWY 03.03.2021(środa )

09:00 – 11.50 Egzamin z języka polskiego na poziomie podstawowym (170 minut)

klasa

 

sala

IV TLa

19 osób

Świetlica sala 3

IV TLb

27 osób

sala 21 (sala gimnastyczna) - Razem 46 osób

IV TB/OZE

14 osób

III LO

5 osoby

MATEMATYKA – POZIOM PODSTAWOWY 04.03.2021(czwartek)

09:00 - 11.50 - Egzamin z matematyki na poziomie podstawowym (170 minut)

klasa

 

sala

IV TLa

19 osób

Świetlica  sala 3

IV TLb

27 osób

sala 21 (sala gimnastyczna) - Razem 46 osób

IV TB/OZE

14 osób

III LO

5 osoby

JĘZYKI OBCE 05.03.2021r. (piątek)

09:00 - 11.00 Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym (120 minut)

klasa

 

sala

IV TB/OZE

14osób

sala 30

IV TLa

19 osób

Świetlica sala3

IV TLb nr od (1-16)

16 osób

sala 31

IV TLb (nr od 17- 27)

11 osób

Sala 24 - Razem 14 osób

III LO

3 osoby

Egzamin z języka niemieckiego 08.03.2021r. (poniedziałek)

14:00 - 16.00 na poziomie podstawowym (120 minut)

klasa

 

sala

IV Tla

1 os.

sala 31 - Razem 3 osoby

III LO

2 os.

Egzamin z języka angielskiego 08.03.2021r. (poniedziałek)

9:00 - 11.30 na poziomie rozszerzonym (150 minut)

klasa

 

sala

IV OZE

1 os

Świetlica sala 3 - Razem 25 osób

IV Tla

1 os

IV TLB

22 os.

III LO

1 os.

Dyrektor PCE

Artur Obolewski


 

Wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania w 2021 r. testów diagnostycznych w zakresie poziomu przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego 03-08 marca 2021r. w PCE w Lęborku

Sekcja 1.

Uczniowie oraz inne osoby biorące udział w organizowaniu i przeprowadzaniu testów diagnostycznych

1.1. Na test diagnostyczny może przyjść wyłącznie osoba (uczeń, nauczyciel, inny pracownik szkoły), bez objawów chorobowych kompatybilnych z objawami COVID-19.

1.2. Uczeń, nauczyciel oraz każda inna osoba uczestnicząca w przeprowadzaniu testu diagnostycznego nie może przyjść na ten test, jeżeli przebywa w domu z osobą w izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

1.3. Rodzic/Prawny opiekun nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły, z wyjątkiem sytuacji, kiedy uczeń wymaga pomocy np. w poruszaniu się.

1.4. Podczas testu próbnego w szkole mogą przebywać wyłącznie:

  1. uczniowie
  2. osoby zaangażowane w przeprowadzanie testu diagnostycznego, tj. nauczyciele, specjaliści pracujący z uczniami, którzy korzystają z dostosowania warunków lub formy przeprowadzania testu, osoby wyznaczone do przygotowania i obsługi oraz obsługujące sprzęt i urządzenia wykorzystywane w czasie testu diagnostycznego (np. komputery, sprzęt medyczny)
  3. inni pracownicy szkoły odpowiedzialni za utrzymanie obiektu w czystości, dezynfekcję, obsługę szatni itp.
  4. pracownicy odpowiednich służb, np. medycznych, jeżeli wystąpi taka konieczność. Niedozwolone jest przebywanie na terenie szkoły osób innych niż wyżej wymienione.

1.5. Uczniowie nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy.

1.6. Na teście diagnostycznym każdy uczeń korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki, cyrkla, kalkulatora itd. Jeżeli szkoła zdecyduje o zapewnieniu np. przyborów piśmienniczych albo kalkulatorów rezerwowych dla uczniów – konieczna jest ich dezynfekcja (por. pkt 3.17.). W przypadku materiałów jednorazowych, których uczniowie nie zwracają, dezynfekcja nie jest konieczna. Uczniowie nie mogą pożyczać przyborów od innych uczniów.

1.7. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na test można przynieść własną butelkę z wodą.

1.8. Na terenie szkoły nie ma możliwości zapewnienia posiłków dla uczniów przystępujących do testów diagnostycznych.

Sekcja 2.

Środki bezpieczeństwa osobistego

2.1. Czekając na wejście do szkoły albo sali, w której przeprowadzany jest test diagnostyczny, uczniowie zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.

2.2. Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczką jedno- lub wielorazową, materiałem, przyłbicą). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal, w których jest przeprowadzany test diagnostyczny, po zajęciu miejsc przez uczniów.

2.3. Uczniowie są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny. Po zajęciu miejsca w sali (w trakcie testu) uczeń ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:

  1. podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie,
  2. wychodzi do toalety,
  3. kończy pracę z arkuszem testu diagnostycznego i wychodzi z sali.

2.4. Nauczyciele i inne osoby uczestniczące w przeprowadzaniu testu diagnostycznego, np. specjaliści z zakresu niepełnosprawności, nauczyciele wspomagający, podczas poruszania się po sali, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny, powinni mieć zakryte usta i nos. Mogą odsłonić usta i nos, kiedy obserwują przebieg testu, siedząc albo stojąc, przy zachowaniu niezbędnego odstępu.

2.5. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie testu diagnostycznego, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku (w przypadku uczniów) lub kiedy obserwują przebieg testu, siedząc albo stojąc (w przypadku nauczycieli i innych osób zaangażowanych w przeprowadzanie testu w danej sali).

Sekcja 3.

Środki bezpieczeństwa związane z organizacją przestrzeni, budynków, pomieszczeń

3.1. Przy wejściu do szkoły należy umieścić płyn do dezynfekcji rąk (środek na bazie alkoholu, min. 60%) oraz zamieścić informację o obligatoryjnym korzystaniu z niego przez wszystkie osoby wchodzące na teren szkoły.

3.2. Płyn do dezynfekcji rąk powinien być również dostępny w każdej sali, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny. Obok płynu należy umieścić informację na temat prawidłowej dezynfekcji rąk.

3.3. W przypadku testu diagnostycznego z przedmiotów, na którym dozwolone jest korzystanie przez grupę uczniów z np. jednego słownika, obok materiału, z którego może korzystać więcej niż jedna osoba, należy ustawić dozownik z płynem dezynfekcyjnym oraz poinformować uczniów o konieczności dezynfekcji rąk przed skorzystaniem z danego materiału.

3.4. Test diagnostyczny może być przeprowadzany w salach lekcyjnych, salach gimnastycznych, na korytarzach szkolnych oraz w innych przewidzianych w przepisach miejscach, pod warunkiem zachowania odpowiednich odstępów pomiędzy uczniami oraz pomiędzy uczniami i nauczycielami.

3.5. Miejsca dla nauczycieli nadzorujących przebieg testu diagnostycznego powinny zostać przygotowane z zachowaniem co najmniej 1,5-metrowego odstępu od uczniów oraz od pozostałych nauczycieli (podczas gdy uczniowie rozwiązują zadania; w trakcie czynności organizacyjnych nauczyciele są zobowiązani zakrywać usta i nos oraz mieć założone rękawiczki). Nauczyciele powinni do niezbędnego minimum ograniczyć poruszanie się po sali, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny; konieczne jest jednak regularne nadzorowanie pracy uczniów w pozycji stojącej. Istotne jest, aby zapewnić miejsca dla nauczycieli w taki sposób, aby zachować odpowiednie odstępy, przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości właściwego nadzoru pracy uczniów.

3.6. Dla każdego ucznia powinno zostać zapewnione miejsce, w którym będzie mógł zostawić rzeczy osobiste – plecak, torbę, kurtkę, telefon itp. Może to być szafka, jeżeli szkoła dysponuje szafkami, może to być również odrębne pomieszczenie, np. szatnia, sala szkolna, w której dla uczniów będą przygotowane np. przezroczyste foliowe worki (tak aby sprawdzenie ich zawartości nie wymagało otwierania), w których będą mogli zostawić swoje rzeczy osobiste pod nadzorem pracownika albo pod zamknięciem. Należy zminimalizować możliwość kontaktowania się osób pozostawiających swoje rzeczy z osobami odbierającymi swoje rzeczy albo zadbać, by oczekując na oddanie lub odbiór swoich rzeczy zachowywali odpowiednie środki bezpieczeństwa (odległość od innych osób, zakrywanie ust i nosa).

Sekcja 4.

Dodatkowe procedury bezpieczeństwa w dniu przeprowadzania testu diagnostycznego

4.1. Nauczyciele powinni zapoznać się z zasadami dotyczącymi bezpieczeństwa podczas testów diagnostycznych.

4.2. Nauczyciel / dyrektor szkoły / wychowawca informuje nauczycieli przeprowadzających test diagnostyczny w danej sali, że w tej sali do testu diagnostycznego przystępuje uczeń chorujący na alergię albo inne schorzenie, którego objawami mogą być kaszel, katar lub łzawienie. Nauczyciele nadzorujący przebieg testu diagnostycznego w danej sali muszą posiadać taką wiedzę, aby nie interpretować takich objawów w przypadku danego ucznia jako objawów „niepokojących”, o których mowa w pkt 6.1.

4.3. Nauczyciele w rękawiczkach odbierają arkusze od dyrektora szkoły. Arkusze są rozdawane uczniom również przez osoby, które mają założone rękawiczki, oraz mają zakryte usta i nos.

4.4. Przed rozpoczęciem testu diagnostycznego należy poinformować uczniów o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim:

  1. zakazie kontaktowania się z innymi uczniami
  2. obowiązku zakrywania ust i nosa w przypadku kontaktu bezpośredniego z nauczycielem, wyjścia do toalety lub wyjścia z sali po zakończeniu pracy z arkuszem
  3. niedotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegania higieny kaszlu i oddychania: podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką
  4. konieczności zachowania odpowiedniego dystansu od innych uczniów po zakończonym teście.

4.5. Należy unikać tworzenia się grup uczniów przed szkołą oraz przed salą, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny – zarówno przed tym testem, jak i po jego zakończeniu oraz poinstruować uczniów, aby wrażeniami po teście dzielili się między sobą z wykorzystaniem mediów społecznościowych, komunikatorów, telefonicznie, a unikali spotkań w grupie, np. przy wejściu do szkoły.

Sekcja 5.

Szczegółowe rozwiązania dotyczące przeprowadzania testu diagnostycznego z danego przedmiotu lub testu diagnostycznego w dostosowanych warunkach

Nie dotyczy

Sekcja 6.

Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u nauczyciela lub u ucznia

6.1. Jeżeli uczeń lub nauczyciel przejawia niepokojące objawy choroby, nauczyciel informuje o tym dyrektora szkoły, który zapewnia odizolowanie ucznia lub innej osoby przejawiającej objawy choroby w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób.

6.2. W przypadku uczniów pełnoletnich przystępujących do testu diagnostycznego w razie pogarszania się stanu ich zdrowia dyrektor szkoły informuje pogotowie ratunkowe.

6.3. W przypadku gdy stan zdrowia nie wymaga interwencji zespołu ratownictwa medycznego, pełnoletni uczeń lub nauczyciel powinien udać się do domu transportem indywidualnym, pozostać w domu i skorzystać z teleporady medycznej.

Zobacz nasze